Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Fontos tudnivalók

Figyelmeztetés

A fórumon durva beszéd és erotikus tartalom található!

És a sátán szolgái is itt söröznek!


A staff

Staff tagok (mesélők, fejlesztők) jelentkezését várjuk!
Akik az ezzel járó feladatokat és kötelességeket megbízhatóan tudják teljesíteni, keressenek fel minket Discord szerverünkön!


Elérhetőségeink


Ha esetleg te is hozzászeretnél járulni az oldal fejlődéséhez, itt megteheted.

Valamint inaktivitásodat előre jelezd az inaktivitásjelzőben.

Ki van itt?
Jelenleg 4 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 4 vendég

Nincs

[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (75 fő) Vas. Okt. 27 2024, 10:38-kor volt itt.
Statistics
Összesen 10 regisztrált felhasználónk van.
Legújabb felhasználó: Vitaly

Jelenleg összesen 164 hozzászólás olvasható. in 93 subjects
Legutóbbi témák
» Külső leszálló
by Admin Vas. Május 07 2017, 23:01

» E₂-es ugrópont
by Admin Vas. Május 07 2017, 15:56

» Szállítási részleg
by Admin Vas. Május 07 2017, 15:55

» Ellenőrző-kapuk
by Admin Vas. Május 07 2017, 15:55

» Hangár és kifutópálya
by Admin Vas. Május 07 2017, 15:54

» D-E₂ Szervizjáratok
by Admin Vas. Május 07 2017, 15:53


Játszható fajok

Go down

Játszható fajok Empty Játszható fajok

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 04:02

A Mass Effect univerzum játszható, értelmes fajainak listája.

avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Aszári

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 15:24

Aszári
Játszható fajok Lady_a10

A Thessia bolygóról származó aszáriak a galaxis egyik legerősebbnek gondolt és köztiszteletben álló népe. Ez nem kis részben annak köszönhető, hogy a protiánok után ők voltak az első űrjáró faj, akik aktiválták a tömeg reléket és felfedezték a Fellegvárat.
Valamennyi aszári egynemű, leginkább eleganciájuk, diplomatikusságuk és biotikus képességeik után ismertek. Egy évezredes élettartamuk és egyedi fiziológiájuk miatt viselkedésük más fajokkal szemben talán kissé konzervatív, de mindig udvarias.

Történelem

A Fellegvár fajai közül az aszárik voltak az első, tömeg reléket használó nép, ők fedezték fel a hatalmas űrállomást, és vele együtt a titokzatos őrzőket is, akiknek a segítségével hamar berendezkedtek az állomáson. Hatvan évvel később találkoztak a szalariánokkal, akikkel együtt megalapították a Fellegvár Tanácsot.
Az aszárik folytatták a felfedezést, melynek során több népet – úgymint az elkorokat – is felvettek a galaktikus közösségbe.

Biológia

Az aszárik kimagasló sejtregenerációs képességgel rendelkeznek. Habár nem gyógyulnak gyorsabban, mint más fajok egyedei, de akár egy évezredig is elélhetnek.
Életüknek három szakasza van, amik biokémiai és fiziológiai változásokkal járnak:


  • A leány szakasz a születéskor kezdődik, ekkor az aszárikat a felfedezés utáni vágy hajtja, legtöbbször elhagyják világukat-tapasztalatot gyűjteni.
  • 350 éves korukra érnek az anya szakaszba, amikor is letelepednek és családot alapítanak.
  • Életük utolsó, mátriárka szakaszába 750 évesen lépnek, ekkor az aszári népet szolgálják, mint politikai, vallási vagy katonai vezetők; világukat már csak ritkán hagyják el ezután.

Habár az aszárik egyneműek, de nem aszexuálisak. Génjeiknek két másolatát hordozzák utódaik is – akik az "apa" nemétől és fajától függetlenül – mindig aszári lesz. A második szett gén az apa génjeivel az egyesülésnek nevezett folyamat során változik meg.
Az egyesülés során az aszári és a párja összekapcsolják idegrendszerüket, és a bőrön át elektromos impulzusukat küldenek egymásnak. Ennek a szaporodási módnak köze van ahhoz, hogy az aszárik természetes biotikusok – az egyesülés során szükséges önfegyelem és idegi kontroll hasonlóan szükséges a biotikus képzésen is.

Az egyesülés során használt partner lehet aszári, vagy bármelyik faj bármelyik egyede. Azonban amióta űrutazó faj, legtöbbjük más fajok génjeit részesíti előnyben, mivel ez biztosítja számukra a kellő genetikai változatosságot. A két aszári egyesüléséből született utódokat tisztavérűeknek nevezik. Az utódok azonban mindig 100%-ban aszárik lesznek, az apa géntérképe nem, legfeljebb csak egyes tulajdonságai öröklődnek.
Az egyesülés során nem csak a géneken, hanem a gondolatokon és emlékképeken is osztoznak a résztvevő felek, így az aszárik nem csak szaporodás céljából egyesülnek párjukkal.

Megjelenés
Az aszárik humanoid lények, bőrük színe a kék különféle árnyalatai szerint változó. Egyes aszárik bőrszínezöldes, de ők kisebbségben vannak. Fejük több pikkelyes nyúlványban végződik, de ezektől eltekintve külsejükben az aszárik állnak legközelebb az emberekhez.
Az aszárik neme vitatott. Habár ránézésre nőneműnek tűnnek, számukra a nemeknek nincs jelentősége. Azonban szexuális viselkedésük és anyai ösztöneik azt sugallják, hogy közelebb állnak a női nemhez.

Érdekességük, hogy minden faj vonzónak, magukhoz hasonlónak találja őket. Közismert, hogy minden faj bármely nemű tagjával képesek utódot nemzeni, ez, és neuorológiai ráhangolódásuk is partnerükre. Azonban feltehetőleg semelyik faj sem ismeri valódi alakjukat, ahogy azt sem, ez az illúzió vajon tudatosan keltett-e, vagy faji adottságból adódik-e. Amennyiben utóbbi, úgy ezen tulajdonság kialakulásának szükségessége válik megkérdőjelezetté.

Kultúra

Hosszú élettartamuk miatt az aszárik más fajoknál sokkal szélesebb látókörűek. Egy új helyzetben például azonnali cselekvés helyett inkább megfigyelnek és felmérik a terepet. Nem hiszik, hogy befektetéseik nem fizetődnek ki néhány tíz vagy száz éven belül. Néha úgy tűnhet, hogy a mátriárkák érthetetlen döntéseket hoznak, de igazi hasznuk lehet, hogy csak később lesz. Ez a fajta ki nem mondott centrizmus a csillagközi politikájukban is visszatükröződik. Az aszárik ösztönösen arra törekednek, hogy egyensúlyban tartsák a politikai, gazdasági és katonai hatalom mérlegét.
Az aszárik befolyása kulturális és intellektuális felsőbbrendűségükben rejlik. Olyan fejlett fajokat szerveznek be a galaktikus közösségbe, akikről látják, hogy kultúrájuk behatással lehet a többi fajéra. Az aszárik társas lények, szeretnek egymással osztozni a helyen, még akkor is, ha volna más lehetőségük.

Kormányzat

Kormányukat tekintve az aszárik köztársaságban élnek, de az egész bolygót összefogó kormányzat viszonylag új keletű dolog a számukra. Szülőviláguk, Thessia, évszázadokkal ezelőtt még csak egymással laza kapcsolatban lévő városok szövetségéből állt. A tanácsbéli képviselőjüktől eltekintve manapság kevés igazi politikusuk van.
Tanácsbéli szerepük szerint az aszárik a Fellegvár diplomatái.
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Turián

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 15:36

Turián
Játszható fajok 3038210

A militarista és fegyelmezett kultúrájukról ismert turiánok a legújabb faj a Fellegvári Tanácsban. A Tanácsban való jelenlétüket azután érdemelték ki, hogy legyőzték a Kroganokat a Krogan Lázadások idején. A turiánok vetették be a szalariánok által létrehozott biológiai fegyvert, a génfalót, ami lényegében sterilizálta a kroganokat, akik emiatt megfogyatkoztak. Ezek után a turiánok töltötték be a valaha együttműködő kroganok béke fenntartói szerepét, és ezzel kiérdemelték a Tanácsban való részvételt, eredményeik elismeréseképpen.

A turiánok szülőbolygója Palaven. Fajuk leginkább katonai szerepük miatt ismert, főképp a Fellegvár Flotta felé mutatott közreműködésükért, melyben rengeteg a turián hadihajó és katona. Sokan tisztelik őket a "közszolgálati" etikájuk miatt, -tudni illik a turiánok javasolták először az F-véd megalapítását- de néha imperialistának vagy túl szigorúnak tűnnek más fajok szemében. A turiánok és emberek közt van egy kis ellenségeskedés, leginkább a turiánok "Első Kapcsolati" Háborúban betöltött szerepe miatt. Sok turián utálja az embereket, de ez fordítva is igaz.

Biológia

A Turánok a ragadozók jellemzőivel rendelkeznek. Előre néző szemeik azt sugallják hogy kiváló látásuk van, állkapocs és fogazat szerkezetük pedig olyan csúcs ragadozókéra hasonlít mint a krokodiloké vagy ősi húsevő dinoszauruszoké. Természetesen karmaik is képesek felszaggatni a húst. Karcsú testük arra enged következtetni, hogy nagyon gyors mozgásokra is képesek.
A turián anyabolygónak, Palavennek, fémszegény magja miatt gyenge a mágneses mezeje, ezért több sugárzás jut a légkörbe. Ezt ellensúlyozandó, Palaven élőlényei egy fémes "külső vázzal" fejlődtek ki, hogy megvédjék magukat az erős sugárzástól. Ez a páncél ellenállóbbá teszi a turiánokat az alacsony szintű sugárzás ellen, viszont ez nem funkcionál "természetes páncélként". A turiánok bőre nem véd a lövedékek és irányított energia sugarak ellen. Vérük kék, valószínűleg a vérükben hemoglobin helyett található hemocianin miatt.
Habár az élet Palavenen is szén alapú és oxigént lélegző, viszont dextro-amino savakból épül fel. Ebben a tekintetben a turiánok kisebbségben vannak a galaxis más lakóihoz viszonyítva, mivel rajtuk kívül csak a kvariánok rendelkeznek ezzel az adottsággal. A testük ezen tulajdonsága miatt az aszárik, szalariánok, és emberek tápláléka csak "átszalad" az emésztőrendszerükön anélkül, hogy tápanyagot vennének fel. Rosszabb esetben akár halálos allergikus rohamot okozhat a levo-amino savra alapuló biokémiájú fajok ételeinek fogyasztása.

Megjelenés
A turiánok átlag magassága 1,9-2,1 méter. Mindkét kezükön van két ujj, és egy szembefordítható hüvelykujj, melyek végén karom található. Szájuk mellet mindkét oldalt van két "állkapocs" melyet alsó állkapcsuktól függetlenül tudnak mozgatni. A legfeltűnőbb ismertető jelük mégis fémes bőrpáncélzatuk, ami a turián evolúció egyik eredménye (lásd lejjebb). A turiánok madárszerű felépítése humanoid madarakkal vagy raptorokkal teszi őket hasonlatossá.
Az Egyesítési háborúk óta a turiánok nagy része arc tetoválásokat visel, melyek kolóniai származásukat jelölik. Ezek a tetoválások többnyire fehérek, főleg sötétebb páncélzatú turiánokon, de rengeteg szín elő fordul, például Garrus Vakarian tetoválása sötétkék. A turiánok a "csupaszképű" kifejezést azokra használják, akikben nem lehet megbízni (Például Saren Arteriusnak és Warden Kruil nem rendelkezett arctetoválással). A csupaszképű kifejezést szlengként is alkalmazzák a politikusokra.

Kultúra

A turiánokban nagyon erős a szociális érzékenység. Nagyon ritka köztük az olyan aki a saját szükségleteit a környezetének szükségletei elé helyezné. Minden polgáruk 15-30 éves korig szolgálja az államot valamilyen formában, akár katonaként, vagy építőmérnökként, vagy adminisztrátorként. A turiánoknak nagy kedve van a közszolgálatra és önfeláldozásra, ezért gyenge vállalkozók és kereskedők. Hogy ezt kompenzálják, elfogadták a volusokat kliens fajként, akik a védelemért cserébe gazdasági tehetségükkel segítik a turiánokat.
A turián társadalom nagyon szervezett, és fajuk a kemény fegyelmükről és munka moráljukról híres. A turiánok mindig tettre készek, és megteszik amit kell. A turiánokat nehéz háborúig ingerelni, de ha a harcig fajul a dolog, csak a totális háború fogalmát ismerik. Nem hisznek a kis csetepatékban és apróbb csatákban, inkább óriási haderőket mozgósítanak, és megpróbálják teljesen kiiktatni az adott fenyegetést, hogy még egyszer ugyan azzal az ellenséggel ne kelljen harcolniuk. Nem irtják ki az ellenségeiket, inkább teljesen megsemmisítik a hadseregüket, és ezzel nem hagynak más választást az ellenségnek minthogy megadja magát. Sokan úgy gondolják, hogy egy újabb konfliktus az emberek és turiánok között, az ismert űr nagy részére kihatna.

A hadseregük a kultúrájuk központja. Nem csak fegyveres erő, hanem egy mindent magába foglaló köz szervezet. A katonai rendőrség egyben a civil rendőrség is. A katonai állomások tűzoltói egyben a lakosságot is szolgálják. A mérnökök építik és tartják karban az űrkikötőket, az iskolákat, víztisztítókat, és energia termelő állomásokat.
Más fajok a tettek embereinek látják a turiánokat, és a legsikeresebb fajok közt tartják számon őket a Fellegvár területén (Bár sokak szerint az emberek méltó riválisaik). A kultúrájuk a katonai hierarchián alapul, ezért a vezetők által hozott döntésekhez gyorsan alkalmazkodnak.
Bár a turiánok is egyéniségek személyes vágyakkal, de többség jólétét is ugyanolyan fontosnak tartjá mint sajátjukat. A turiánokat arra nevelik hogy felelősséget vállaljanak a tetteikért, és hogy az úgynevezett "turián becsület" szerint éljenek. A hazugságot tartják a legnagyobb bűnnek. Ha valaki gyilkosságot követ el, természetesen megpróbálja megúszni, de ha rákérdeznek, tettét legtöbbször nem tagadja le.

Vallás
A turiánok hite szerint minden csoportnak és tájnak saját szelleme van, melyek felül múlnak minden személyt. Például egy katonai egységnek olyan szelleme van, mely megtestesíti a szakasz becsületét, bátorságát és kötelességtudatosságát. Egy város szelleme a lakóinak eredményeit és szorgalmát tükrözi. Egy régi fa lelke a táj nyugodtságát és szépséget képviseli.
Ezek a szellemek se nem rosszak se nem jók, és nem hallgatnak a könyörgésekre. A turiánok nem hiszik hogy a szellemek beavatkoznak a világba, de inspirálhatják az élőket. Imákkal és rituálékkal egy személy érintkezhet a szellemekkel útmutatásért.
A turiánoknál teljes vallási szabadság van, és akármiben hihetnek amíg ez nem befolyásolja őket a kötelességük teljesítésében.

Kormányzat

A turián kormány Turián Hierarchiaként ismert. Bár szerkezete visszaélésre ad lehetőséget, A turiánok neveltetésüknél és szociológiájuknál fogva nem használják ezt ki.
A turiánoknál 27 polgársági szint van. Melynek első szintjei a lakosokat foglalják magukba, például a gyerekeket és kliens fajok tagjait. A következő szint a teljes jogú polgárok szintje, és így tovább. A magasabb rangú polgárok feladata az alárendeltjeik védelme és vezetése, míg az alacsony rangúak kötelessége engedelmeskedni és támogatni feljebb valójukat. A szintek között lehetséges az átjárás, ha egy személy tetteivel kiérdemli azt. A legfelső szinten az elöljárók vannak, akik egy-egy kolóniahalmaz felett uralkodnak.
Életük folyamán, a turiánok tovább, vagy esetenként visszább is léphetnek a rangsorban. Egy visszaléptetés nem csak annak jelent szégyent, akivel megtörténik, de aki abba a rangba juttatta ahonnan visszaléptették, mert nem ismerte fel hogy az illető nem áll készen vagy nem alkalmas arra a posztra. Ez a tendencia elősegíti hogy a megfelelő személyek a megfelelő helyen legyenek. Az egy rangban történő megállapodást nem nézik le, hanem megbecsülik ha valaki felismeri korlátait.
A turiánok nagyon szeretik a kötetlen szabadságot. Amíg a saját munkájukat elvégzik, és másokat nem akadályoznak sajátjukban, addig bármit szabad. Például ha valaki Hangulatjavító drogokat használ hagyják neki, de ha a munkáját nem képes ellátni, akkor a feljebb valója közbelép.

Gazdaság

A turiánok gazdasága nagyobb az emberekénél, de nem vetekedhet az aszárikéval. sok éven keresztül a gazdaságuk nem fejlődött a kulturális érdektelenség miatt. Miután kliens fajnak fogadták a volusokat, a gazdasági fejlődésük felgyorsult.
Katonaságukat nagyon fejlett infrastruktúra támogatja. A mega-gyártók mint az Armax Arzenál és a Haliat fegyvergyár megbízható és precíz ellátmányt biztosít a hadsereg számára.

Katonaság

Bár nincs meg bennük a kroganok brutalitása, az aszárik kifinomult ügyessége, és az emberek alkalmazkodó képessége, A turián hadsereg fegyelmezettsége egyedülálló. Flottájuk alkotja a Fellegvári Flotta túlnyomó részét.
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Szalarián

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 15:40

Szalarián
Játszható fajok Salari10

Ők a második faj, amelyik csatlakozott a Fellegvárhoz. A szalariánok melegvérű kétéltűek, akik a Sur’Kesh-ről származnak. Rendkívül gyors anyagcserével rendelkeznek, ennek köszönhetően gyorsan gondolkodnak, gyorsan beszélnek, gyorsan reagálnak. Számukra a többi faj lomha és nehéz felfogású, legfőképpen az elkorok. A gyors anyagcsere árnyoldala a viszonylag rövid élettartam, ritka az olyan szalarián, aki megéri a 40-t.
A szalariánok galaxis szerte ismertek a kiváló megfigyelési képességeikről, valamint nem lineáris gondolkodás módjukról. Ez előre vetíti hogy kiválóan értenek a kutatás és fejlesztéshez valamint a kém tevékenységekhez. Folyamatosan kísérleteznek és sora találják fel a legújabb találmányokat.
Általánosan elfogadott tény, hogy mindig többet tudnak annál mint amennyit elmondanak.

Biológia

A szalariánok két lábon járó kétéltűek. Magasak, megnyúlt testük kiválóan alkalmazkodott az őket jellemző gyors anyagcseréhez, valamint testükben sokkal több porc található mint a többi fajnál, például az embereknél. Arcuk hosszúkás és viszonylag vékony, rendelkeznek egy pár szarvval, ami a koponyájuk tetejéből nő ki. Bőrük széles skálán mozog, az élénk piros és zöldtől egészen a gyakoribb árnyalatokig, úgy mint a kék vagy szürke különböző variációi. Vérük zöldes színű. Szemeik nagyok és oválisak, valamint a szemhéjaik helyén egy vékony membrán található. Pupillájuk vízszintesen helyezkedik el és igen széles, íriszük a sötét zöldön át, a lilán, vörösen, kéken át, egészen a barnáig bármilyen színű lehet. Érdekesség még hogy felfele pislognak, ellentétben például az emberekkel.

Galaxis szerte ismertek rendkívül gyors anyagcseréjük, ez teszi lehetővé számukra hogy egyetlen óra alvással is beérjék naponta. Intellektusuk és testük sokkalta gyorsabb mint a többi fejlett fajé, ezért is tűnhetnek fáradhatatlannak vagy akár hiperaktívnak. Azonban ennek az a hátul ütője hogy igen rövid életet élnek, mindösszesen 40 emberi évet, körülbelül.
Haplodiploid, kétéltű, tojásrakó faj. A megtermékenyítetlen tojásokból lesznek a hím egyedek, a megtermékenyítettetekből pedig a női. Egy nőstény egy év alatt körülbelül pár tucat tojást rak. Társadalmi törvényeik gátolják a tojások megtermékenyítését, így fajuk 90%-a hímnemű.

Fotografikus memóriával rendelkeznek, emiatt szinte semmit sem felejtenek. Tovább egyfajta fiziológiai „bevésés” is megfigyelhető náluk fiatal korukban. A kikelés egy ünnepélyes esemény náluk, ekkor a klán dalatrassa (női vezetője), visszavonul a tojásokkal. A fiatal szalariánok ennek a bevésésnek köszönhetően a későbbiekben az ő óhajának megfelelően fejlődnek majd. Női egyedek kikelésekor az anya és apa klánjának dalatrassa is jelen van, ezzel is biztosítva az új egyed hűségét mindkét klánhoz. Biztosítva dinasztikus és politikai egységüket.

A szex és a reprodukció különbözik az emberekétől náluk, állításuk szerint azért, mert nem hormonok befolyásolják őket. A reprodukció náluk inkább egyfajta szükséges dolog, és nem éreznek vágyat az együttlétre. Ellenben az aszárik még rájuk is komoly hatással vannak.

Történelem

A szalariánok már 50 ezer éve is jelen voltak a Sur’Kesh-en, habár egy igen kezdetleges és primitív formában. Végül saját erejükből jutottak el a technológia azon fokára mikor saját kolóniákat alakíthattak. Ezek közül az Aegohr, a Mannovai és Jaëto voltak az elsők és mind a mai napig a szalarián felségűr szívében találhatóak.
Ők voltak a második faj, amelyik felfedezte a Fellegvárat, mindösszesen csak pár évtizeddel lemaradva az aszárik mögött. Azonnal felvették a diplomáciai kapcsolatot velük és, ennek is köszönhetően, a Tanács egyik alapító faja lettek. A bizalom jeleként elérhetővé tették az aszáriknak hogy hozzáférjenek a hírszerzésük, az Első Liga, aktáihoz. Azonban ez gyorsan problémákhoz vezetet, lévén hogy annak tagja veszélyben érezték magukat. Végül a Liga lemészárolta a teljes belső kabinetet, de később mindet levadászták és mára csak emlékük maradt meg.

Jelentős szerep játszottak a kroganok felemelésében. Fejlett technológiát és egy új termékeny bolygót biztosítottak számukra (annak érdekében hogy manipulálni tudják őket a Rachni ellen). Ez a későbbiekben hatalmas hibának bizonyult részükről és végül a Krogan Lázadásokhoz vezetett. Annak érdekében hogy véget vessenek a lázadásoknak előállítottak egy biológiai fegyvert a turiánoknak, a Génfalót, amit azok be is vetettek. Így a krogan népességet szinte teljesen sterilizálták és végül térdre kényszerítették őket.
Habár katonailag átlagosnak mondhatóak, a szalariánok a Tanács hírszerző és különleges osztagait adják, amiért igen megbecsült helyük van a Fellegvárban. Azonbannéhány faj, köztük néhány ember is, manipulátorokként tekintenek rájuk.

Kultúra

Kitűnő feltalálók és általában sosem adják a legújabb technológiáknál alább, semmint hogy megálljanak egy már bevált rendszernél. Például a GARDIAN típusú hajóik jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a teljesítményre, mint a megbízhatóságra, még ha egy meghibásodás életeket is követelhet.
Szükségesnek s természetesnek veszik az információ szerzést, de még a kémkedést is, mikor a többi fajról van szó. Azonban ez nem a lekezelés jele, mindösszesen teljesen „az információ hatalom” elv mentén élnek. A Szövetség kémelhárító szervezetei folyamatosan fedezik fel az ügynökeiket és cyber-támadásaikat, de vajmi keveset tudnak tenni ellene. Egyik ügynökük fogalmazott így: „Maguk mindössze egy évtizede használják az exranetet, az én fajom már kétszáz éve dolgozik a Tanács információszerzőjeként.”

Normál estben a női egyedek a saját bolygóikon élnek „kolostorba zárva”, nagy megbecsülésnek örvendve. A nagy hatalommal rendelkező nőstény dalatrassok a dinasztiák és politikai élet legfontosabb szereplői, ők határozzák az alájuk tartozó területek politikáját, kemény tárgyalások során. Habár a hímek is magas pozíciókba emelkedhetnek, az üzlet, akadémia vagy a hadsereg világában, csak nagyon ritkán van bárminemű ráhatásuk a politikára. Ez alól a leghíresebb kivétel Valern, aki jelenleg is népét képviseli a Tanácson belül.
A reprodukciójuk miatt számukra ismeretlen számukra a szerelem, testi vonzalom vagy éppen biológiai késztetések, amik megnehezítik a többi faj életét. Ritka közöttük a férfi-női kapcsolat és az is leginkább az embereknél ismert barátsághoz hasonló. Ősi, társadalmi kódex határozza meg hogy kinek van joga tojást megtermékenyíteni, hiszen csak azokból születhet nőstény aki tovább viszi majd a vérvonalat. Azonban minden ilyen esetet hónapokig tartó tárgyalások előznek meg a klánok vezetői között és politikai, dinasztikus szövetség céljából köttetnek. Egyetlen szalarián sem szegné meg ezeket a törvényeket, még gondolatban sem.

Neveik elég komplexek. A teljesen nevük sorban tartalmazza a bolygót, ahol született; a nemzetet; a várost; a körzetet; a klán nevét és a kapott nevét. Példának okán, Gorot II Heranon Mal Dinest Got Inoste Ledra nevű szalariánt klánnevén szólítva Inoste vagy kapott nevén Ledranek hívnák.
Továbbá léteznek Lystheni szalariánok, ők egyfajta kitaszított csoportot alkotnak. Többnyire batariánok, száműzött kvariánok és minden máshonnan kitaszított népekkel együtt élnek az Omegán. Ez okból is a Fellegvár területén nem látják szívesen őket.

Vallás
Nem különösebben vallásosak, de mint szabad akarattal rendelkezők itt is vannak kivételek. Az egyik legkevésbé kedvelt vallás (amit a Tanács csak mint kultuszt ismer el) egy istennőt imád. Ellenben a legtöbbjük hisz az élet körforgásában, amit a hinduizmushoz lehetne hasonlítani a reinkarnációba vetett hitük miatt.

Kormányzat

A szalarián kormányzatot, legalább azóta hogy meg alakult a Tanács BCE (Before Common Era - Közös Kor Előtt) 500-ban, a Szalarián Uniónak nevezik. Ez egy származási útvesztő (a szalariánoknál az anyai ág számít), szövevényes politikai szövetségekkel, amik a különböző családok kereszteződéseivel jöttek létre.
A szalarián politikai rendszer sok hasonlóságot mutat a Földön kialakult középkori európai nemesi berendezkedéssel. Felépítését tekintve a kormány birtokokból, báróságokból, hercegségekből, bolygókból és járásokból (kolonizálható rendszerekből) áll. Ezek emberi megnevezések rájuk, mert az eredeti szalarián nevük kiejthetetlen. Minden terület élén egy dalatrass (nő-ági feje a klánnak) áll és ő képviseli azt a kormányzaton belül, értelemszerűen minél nagyobb terület felett van befolyása annál több hatalma lesz a szalarián politikai útvesztőben.

Nagyjából 100 fő alkotja az első kört egy szalarián klánban, szülők, rokonok, nagybácsik, nagynénik, kuzinok. A következő körbe találhatóak a másod-unokatestvérek és még néhány családtag, ebbe a körbe nagyjából 1000-en tartoznak. A negyedik vagy ötödik körnél a rokonok száma már eléri a milliós nagyságrendet. Értelemszerűen az első körhöz tartozók felé adóznak a legnagyobb hűséggel,míg kifele haladva egyre kevesebbel. Fotografikus memóriájuk lehetővé teszi számukra hogy felismerjék a megszámlálhatatlanul sok rokonaik mindegyikét.

Gazdaság

Gazdaságuk a legkisebb a három Tanács alkotó faj közül, de még így is mérföldekkel nagyobb mint amivel a Szövetség rendelkezik. Az egész rendszerük a csúcstechnológián alapszik, szinte minden téren ők képviselik az elérhető legmagasabb technikát a galaxisban. Mennyiségbeli hiányukat minőségbeli dominanciájukkal pótolják a hadseregben.

Katonaság

Alapjában a szalarián hadsereg hasonlít a Szövetségérre, egy kis, önkéntes sereg ami a mozgékony hadviselésre fekteti a hangsúlyt. Nem a felszerelésük vagy doktrínáik különböztetik meg őket, hanem titkos szolgálatuk és szabályaik összecsapás esetére. Legfontosabb tételük, hogy egy háborútmég annak kezdete előtt meg kell nyerni.
Megkérdőjelezhetetlen fölényük a titkosszolgálat terén lehetővé teszi számukra hogy kis létszámú seregüket a legnagyobb hatékonysággal vethessék be. Még a harcok kezdete előtt teljes képpel rendelkeznek az ellenség erőinek méretéről, helyzetéről, szándékairól és beosztásáról is. Jelentős erőt képviselő titkos egységeik előre ellepik a területet (STG csapatok), ők figyelik a helyzet alakulását és megteszik a szükségese lépéseket. Mindezt általában a törvényeknek és procedúráknak lassító hatása nélkül. Ezek a feladatok lehetnek egyszerűek, mint felderítés és információ szerzés, vagy akár komplexek is mint egy instabil politikai rendszert úgy is tartani. Az STG csapatok mintájára, és hatékonyságuk láttán, hozták létre a Krogan Lázadások után a Fantom programot.

Minden háborúban amiben részt vettek ők támadtak először, figyelmeztetés nélkül. Számukra tudni, hogy az ellenség támadásra készül és hagyni megtörténni ostobaság, azonban saját támadásukat bejelenteni egyenesen őrültség.Az emberi morális elképzelések, minthogy „ne támadj, amíg téged nem támadnak” vagy „először üzenj hadat, csak aztán cselekedj” nekik rendkívül naivak. Egy védekező háború során komoly megelőző csapásokat hajtanak végre, még az ellenség saját támadása előtt. Offenzíváik során, eddig egyszer sem jelentették be hivatalosan háborút.

Biotikusok első látásra ismeretlenek a hadseregükben. Akik ilyen képességekkel rendelkeznek, túlságosan értékesnek számítanak ahhoz, hogy egyszerű ágyútöltelékek legyenek. Ezért általában a titkosszolgálat csap le rájuk és veszi sorai közé őket. Habár képesek megvédeni magukat a legtöbb fenyegetéssel szemben, jól tudják, hogy csak igen apró halak ők a galaxis tengerében. Túlélésük esélyeit növelve olyan szövetségeseket kerestek, akik nagyobb katonai hatalommal rendelkeznek, elsősorban a turiánok személyében. Kezdeti kapcsolatuk nem volt éppen zökkenő mentes, a krogan fiaskó miatt, ám a szalariánok nem kevés energiát fektettek bele, hogy ezt a kapcsolatot olyan szintre emeljék, és hogy bárki, aki őket fenyegeti, az egy turián intervencióval nézzen szembe.
Tizenhat csatahajóval rendelkeznek, ami jóval kevesebb, mint amennyit a Farixeni Egyezmény megengedne számukra. Ennek oka csatahajóik összetettségének megnövekedett nehézsége. Képesek csatahajók teljes álcázásra is, ami korábban elképzelhetetlen volt. Csúcstechnológia iránti szenvedélyüket hajóik költséges fegyverzete is jelzi. Hadihajóik a legújabb GARDIAN védelmi rendszerrel vannak felszerelve, valamint UV lézereket használnak más hajókkal szemben. Ezek jóval költségesebbek és energiaigényesebbek, mint a hagyományos infralézerek, de sokkalta hatékonyabbak is. Még felderítő flottáik is rendelkeznek hajókra szerelt Thanix lövegekkel.
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Kvarián

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 15:49

Kvarián
Játszható fajok Quaria10

A kvariánok egy nomád, humanoid idegen faj, akik a technológiai és mesterséges intelligencia béli szakértelmükről ismertek. Mióta az anyabolygójukat, a Rannoch-ot elhódították, a kvariánok a Vándorflottán élnek, ami űrhajók egy hatalmas gyűjteménye, amik egyetlen flottaként együtt utaznak.
Körülbelül háromszáz évvel ezelőtt, a kvariánok létrehozták a getheket, egy kezdetleges mesterséges intelligenciájú fajt, hogy hatékony kézi munkaerőként szolgálják őket. Azonban, amikor a gethek fokozatosan érző lényekké váltak, a kvariánok megrettentek a lehetséges következményektől, és megpróbálták megsemmisíteni a teremtményeiket. Ez háborút eredményezett, melyet a gethek nyertek, és ezzel száműzetésbe kényszerítették alkotóikat. Most a kvariánok egy zsákmányolt hajókból, használt gépekből és újrahasznosított technológiából álló flottával járják a galaxist.

Biológia

A kvariánok általánosságban alacsonyabbak és karcsúbb testfelépítésűek, mint az emberek. A kvariánok belső csontvázzal rendelkeznek, vannak ajkaik, fogaik, két szemük szemhéjjal és könnycsatornával, továbbá három vastag ujj mindkét kezükön, egy hüvelykujj és két mutatóujj, és még három lábujj mindkét lábukon. A lábszáruk jelentősen hátrafelé hajlik az emberekéhez és az aszárikéhoz képest. A karjaikon és lábaikon kívül, az általános testalakjuk és a szexuális kétivarúságuk is hasonló az emberekéhez. A füleik, vagy fülhöz hasonlatos szerveik jelentősen eltérnek az emberekétől.

A kvarián biológia legfontosabb ténye a több évszázadnyi, steril környezetben való élet okozta gyenge immunrendszerük. Ennek eredményeként kényszerből az összes kvarián igen fejlett védőruhát hord, mely megvédi őket a betegségektől, vagy a fertőzésektől, ha megsérülnek. A ruháikat külön részekre lehet osztani arra az esetre, ha elszakadnak, vagy hasonló sérülések keletkeznek, hogy megakadályozzák a szennyeződések terjedését (hasonló módon, mint ahogy egy hajó válaszfalakat zár le, ha a hajótest megsérül).
A kvariánok immunrendszere mindig is viszonylag gyenge volt, mivel az anyabolygójuk bioszférájában igen ritkán fordultak elő kórokozó mikrobák. Továbbá azon kevés mikrobák és vírusok, melyek léteztek az anyabolygón, legalább egy kis részben jótékony hatással voltak számukra. Miután több generációnyi időt éltek le a Vándorflotta fedélzetén, a kvariánok immunrendszere még tovább sorvadt a flotta steril környezetében eltöltött évek miatt. Így hát a kvariánok különféle védőoltásokat és immunerősítőket kapnak a betegségek elkerülése érdekében. Azonban inkább a ruházatuk nyújtotta biztonságot részesítik előnyben, még a tiszta környezetekben is, és nem is veszik le azt jó ok nélkül.
Ha egy kvarián le szeretné venni a ruháját, előtte antibiotikumokat, immunerősítőket, gyógynövényi készítményeket, vagy egyéb hasonló dolgokat kell, hogy szedjen azért, hogy biztonságban megtehesse, de még így is járhatnak vele veszélyek. Ez azt eredményezi, hogy a szeretet fizikai kimutatásának formái bonyolultak számukra, még akkor is, ha a szaporodás a cél. A Vándorflotta hajóin gyakran találhatóak ”tisztaszobák”, ahol a kvariánok viszonylag biztonságban szülhetnek, vagy egyéb orvosi beavatkozásokon eshetnek át, habár a veszély mindig fennáll. A legintimebb dolog, amit a kvariánok csak tehetnek az, hogy összekötik a védőruháik környezetét. Ez azonban garantáltan megbetegíti őket, ám idővel alkalmazkodnak majd.

A turiánokhoz hasonlóan, az emberektől és az aszáriktól eltérő módon, a kvariánok egy fordított kiralitású dextro-fehérjéjű faj. A levo-fehérjéjű fajok ételei, mint például az embereké vagy az aszáriké számukra legjobb esetben ehetetlenek, legrosszabb estben mérgezőek, mivel nagy valószínűséggel veszélyes allergiás reakciót váltanak ki náluk. Azok a kvariánok, akik meg akarnak kóstolni valamit (valami egyebet, mint a finomított, ehető pástétom, amit minden Zarándoklatra induló kap), ehetnek különlegesen tisztított turián kosztot.

Történelem

A Rannoch világáról származó kvariánok mindig is a technológiához értő faj voltak. Létrehozták a getheket KK 1900 körül, hogy munkásként és háborús eszközként használhassák őket. A programozásukat a kvariánok, szem előtt tartva a Fellegvári Tanács mesterséges intelligencia elleni törvényeit, annyira lekorlátozták, mint bármely más VI-jét, így meg sem közelítettek egy MI-t. De ahogy a kvariánok fokozatosan módosították a getheket, hogy egyre összetettebb feladatokat is el tudjanak végezni, kifejlesztettek egy kifinomult ideg-hálózatot, és ezek a változások olyan mértékben átalakították a getheket, hogy érző lényekké váltak. Egy napon, egy geth egység a létezésének természetével kapcsolatos kérdéseket kezdett feltenni a felügyelőjének. Légió szerint ugyan nem ez volt az első eset, hogy egy geth egység megkérdezte, hogy van-e lelke, ez volt azonban az első alkalom, hogy ez félelmet is keltett.
A kvarián kormányzat pánikjában elrendelte az összes geth azonnali megsemmisítését, abban a reményben, hogy megelőzhetnek egy esetleges felkelést. Alábecsülték azonban a gethek ideg-hálózatának az erejét. A gethek reagáltak, megvédték magukat, és a bekövetkező összecsapás bolygószintű háborúvá robbant. Több milliárd kvarián halt meg, és végül a túlélőket kiűzték az anyabolygójukról. Miután a Fellegvári Tanács megtagadta tőlük a segítséget, a kvariánok elmenekültek a rendszerből a maradék hajóikon. Röviddel ezután a Tanács megfosztotta a kvariánokat a követségüktől az elővigyázatlanságuk miatti büntetésként. Azóta is rendszerről rendszerre járnak erőforrások után kutatva, hogy fenntarthassák a Vándorflottát, és hogy találjanak egy új, kolonizálható bolygót. Még őrzik a reményt, hogy egy napon visszaszerzik a Rannoch-ot a gethektől.

Kultúra

A kvariánok mindenek előtt álló feladata a túlélés és a Vándorflotta fenntartása. A legtöbb törvényük és szokásuk is e cél körül forog. A párok számára törvénytelen egynél több gyermek szülése, hogy a flotta megtartsa nullán a népesség növekedését (ha a népesség elkezd csökkenni, ezt a törvényt ideiglenesen beszüntetik, és ösztönzik a többszöri szülést). Emiatt a családok igen kicsik és szoros a kötődés köztük. Mivel minden egyes kvarián élete a legénység béli társaitól függ, ők sokkal inkább társaságkedvelő beállítottságúak, mint más önállóságot előnyben részesítő fajok, mint például a kroganok. A hűség, bizalom és az együttműködés nagyra becsült személyiségvonás számukra. A kvariánok szeretnek történeteket mesélni, így menekülnek ki a megpróbáltatásokkal teli flottai életből, és köztudottan nagyra becsülik a táncosokat.
A fiatal kvariánoknak Zarándoklatra kell indulniuk a flottán kívül, hogy teljesen felnőtté válhassanak. A Zarándoklat egy lehetőség a kvariánok számára, hogy megtapasztalják a Vándorflottán kívüli világot, megismerjenek más kultúrákat és megtanulják értékelni a sajátjaik közti életet. Az útnak indulás számukra egy jelentős esemény, az egész legénység összegyűlik, hogy kikísérjék az indulót, és sok ajándékot, továbbá immunerősítő injekciókat kapnak, melyek segítik őket az utazásuk alatt, és külvilágban való túlélési tanácsokkal is ellátják őket. A fiatal kvarián nem térhet vissza a flottillára, amíg nem talál és hoz vissza valami értékeset – legyen az információ, pénz, vagy tartalékok. Amikor visszatérnek, nem a szülőhajójukra mennek, hanem választanak egy új hajót, amihez csatlakoznak; ez segít megőrizni a genetikai változatosságot úgy, hogy megakadályozza a közeli rokonok házasságát. A kvarián ajándékot ad az új hajó kapitányának, ezzel bizonyítva, hogy nem csak teher lesz a legénység vállán. Bár az ajándékot elutasíthatják, ha nem elég jó, de ez ritkán történik meg, mivel a legtöbb kapitány mohón várja az új társakat a fedélzetre. A nagy legénység birtoklása köztiszteletben álló dolog, mivel azt jelenti, hogy a kapitány rendelkezik elegendő üzleti és anyagi javakkal, hogy sokakat eltartson.

A legtöbb kvarián hajón az életkörülmények extrémen szűkösek. Nem ritkán fordul elő, hogy az összes családtag ugyanazon a kis lakóterületen osztozkodik, mely közeli szomszédságban van más családok negyedeivel. Ezek a helyek gyakran kényelmetlenek és nem arra lettek tervezve, hogy lakjanak bennük, hanem más funkciókról, mint például a tárolás, lettek átalakítva. A családok a saját lakóhelyüket színes paplanokkal díszítik ki, melyek elnyomják a zajokat, és a környezetet barátságosabbá teszik. A kvariánok kis hangsúlyt fektetnek a személyes tulajdon birtoklására, inkább a hasznosság alapján emelnek ki egyes tárgyakat, majd elcserélik azokat más tárgyakra, ha már nincs rájuk szükség. Minden hajón van egy kijelölt kereskedő fedélzet, ahol a cserélgetni szándékozók összegyűlhetnek üzletelni. A kvariánok állandóan viselik a védőruházatukat, részben az esetleges hajótörzs sérülések miatt, részben a flottillán a személyes terület hiányára való válaszként. Mivel a ruhájuk miatt nehéz ránézésre azonosítani egy egyént, a kvariánok szokásává vált, hogy elmondják a nevüket minden találkozás alkalmával.

Idővel maguk a védőruhák is szimbolikus és kulturális jelentést kaptak, és az, amikor felveszik az első ruhájukat az áthaladás szertartásaként elfogadott tett. Mikor visszatérnek a flottára, a zarándokútjuk után, elváltoztathatják az öltözetüket, hogy az tükrözze az új felnőtti státuszukat. A ruhájuk környezetének összekötésére a bizalom és a ragaszkodás legvégső gesztusaként tekintenek.
A gethekkel való történetük miatt, a kvariánok nem hajlandóak teljesen megbízni a virtuális vagy mesterséges intelligenciákban, de emellett meglepő szenvedéllyel viseltetnek irántuk, és a többi fajtól sokkal nagyobb valószínűséggel kezelik őket élő lényekként.
A kvariánok rangra való tekintet nélkül minden hajó irányító tisztjeit kapitányoknak nevezik, legyenek azok akár kvariánok, vagy nem kvariánok. Azzal érvelnek, hogy az egyén döntései mindig nagy jelentőséggel bírnak a saját hajóján.

Nyelv
Most, hogy a kvariánok egy kicsi, korlátozott számú népességre csökkentek, egyetlen közös nyelvet használnak. Néhány szót ismerünk, amik kvariánok közti beszélgetésekből szivárogtak ki.


    nedas — sehol
    tasi — senki
    vas [hajó-név] — a legénységének tagja
    nar [hajó-név] — valakinek a gyermeke
    keelah — felkiáltás
    keelah se'lai — valószínűleg egy vallásos üdvözlés, hasonló helyzetekben használják, mint egy áldást
    bosh'tet — átok/sértés, valószínűleg a ”rohadék”, vagy a ”mocsok” rokona.

A kvariánok neve négy részből áll - a kvarián keresztnevéből és klán nevéből egy aposztróffal elválasztva egymástól, a címből (a ’nar’ azt jelenti ’ valakinek a gyermeke’, és a szülőhajójukra utal, míg a ’vas’, melyet akkor kapnak a kvariánok, mikor teljesítik a Zarándoklatukat és csatlakoznak egy hajóhoz, azt jelenti, hogy ’a legénységének tagja’) és végül a hajójuk nevéből.
Például mikor Tali először találkozott Sheparddel, még a szülőhajójának a nevét viselte (a Rayyát), mert akkor még nem teljesítette a Zarándoklatát, és így még nem csatlakozhatott egy kvarián legénységhez. Később azonban "Tali'Zorah vas Neema"-ként lett ismert, mutatva, hogy, befejezte a Zarándoklatot és befogadták, a Neemára.
Bizonyos helyzetekben úgy tűnik, hogy a kvariánok használják a felnőttkori és a gyermekkori hajójuk nevét is.

Vallás
A kvariánok a felmenők imádatának egy formáját gyakorolják. Ebbe beletartozik, hogy az egyedekről vesznek egy személyes lenyomatot, és egy VI-hoz hasonló interfésszé fejlesztik azt. A kvariánok kísérleteket folytattak, hogy ezeket a lenyomatokat egyre fejlettebbé tegyék, abban a reményben, hogy az őseik bölcsességét egy igazán intelligens lenyomatként meg tudják őrizni. Azonban a gethek megsemmisítették a kvariánok felmenőkről őrzött adatbankját, amikor fellázadtak. Néhány kvarián az önhittségük miatti büntetésként látta a későbbi száműzetésüket, de a legtöbben elfogadják, hogy a geth lázadás egy hiba volt, nem pedig büntetés.
Ennek ellenére a kvarián társadalomban még mindig uralkodó asz őseik tisztelete. Shala'Raan vas Tonbay admirális mikor megnyitja az Admiralitási Tábla egy bírósági eljárását, köszönetet mond az őseiknek, akik a Vándorflotta megalapításával megmentették őket a gethektől.

Kormányzat

Durván 17 millió kvarián él a Vándorflottán (melyet neveznek Flottillának is). Technikailag ez még mindig hadi törvénykezés alá tartozik, de jelenleg olyan testületek irányítják, mint az Admiralitási Tábla és a demokratikus úton megválasztott Ülés, bár általában még mielőtt ide jutnának, a hajók kapitányai és a civil tanácsok próbálják a legtöbb gondot ”házon belül” megoldani. A kvariánok számos klánra vannak osztva, melyek több hajóra is kiterjedhetnek, vagy esetleg egy hajóra korlátozzák őket.

Törvény
Habár az Ülés létrehozza a polgári törvényeket, úgy ahogyan egy bolygón megalapult demokráciában is teszik, a törvény végrehajtása és a bírósági tárgyalások már sokkal egyedibbek. A gethektől való menekülés után kevés hadseregparancsnok maradt, akik biztosították a rendet a fedélzeten lévő több millió civil közt, ezért a flotta tengerészgyalogos osztagokat rendelt ki a rend fenntartására és a törvény betarttatására. Mára a kvarián tengerészgyalogosok kiképzése és taktikái a civil rendőrségéhez hasonlóvá fejlődtek, de közben a csillaghajók korlátozott férőhelyén vívott harcban is megőrizték szakértelmüket, teljesen a hadsereg irányítás alatt.
Miután a vádlottat őrizetbe vették, a hajó kapitánya elé kerül ítélethozatal céljából. Míg a hajó tanácsa tehet javaslatokat, a hagyomány úgy tartja, hogy a fegyelmezés terén a kapitányé az abszolút hatalom.
A legtöbben engedékenyek, és a hajón még több, vagy undorítóbb feladat elvégzését szablyák ki. Az ismételten visszaeső bűnözőket ”véletlenül” a legközelebbi lakható bolygón hagyják. Ez a szokás, hogy a bűnözőket más népek bolygóin teszik ki, feszültséget kelt a kvariánok és a rendszer lakói közt, ahol épp áthaladnak. A kapitányoknak ritkán van más választásuk; így, hogy a hely és az erőforrások nagyon kelendőek, egy nem-termelő börtön-társadalom őrzése nem lehetséges megoldás. A száműzetéssel járó vétkek közé tartozik a gyilkosság, az árulás, az ismételt erőszakos fellépés, és a hajók, élelmiszer raktárok, vagy maguk az Élőhajók szabotálása. A kvariánok alkalmaznak halálbüntetést; Tali elmondja Shepard parancsnoknak, hogy a lázadást, vagy a hajók eltérítését kivégzéssel büntetik. A legkedveltebb büntetés általában a száműzetés, mivel ha a száműzöttnek vannak utódai, őket visszafogadják a Flottára.

Galaktikus viszonyok
Az emberek nem állnak politikai kapcsolatban a kvariánokkal, mivel a Vándorflotta még nem utazott át emberi irányítás alatt álló űrön. Más fajok több okból kifolyólag is le szokták nézni a kvariánokat, legfőként amiért feltételezetten ők "szabadították rá" a getheket a galaxisra. Ez a cselekedetük vezetett oda, hogy a kvariánok elvesztették a követségüket a Fellegváron. A kvariánokra gyakran tekintenek koldusként vagy tolvajként. Tali komoran meséli el, hogy amikor megérkezett a Fellegvárra, az F-Véd behurcolta őt egy hosszadalmas interjúra, mielőtt engedték, hogy körbejárja a helyet.
Mivel a Flottilla korlátoltan rendelkezik csak erőforrásokkal, a kvariánok csupaszra bányásszák a rendszereket, amiken átutaznak, emiatt gyakran hadilábon állnak bármely fajjal, amelyik épp ott telepedett le. A Vándorflottának a szokása az is, hogy kiteszik a bűnözőket a meglátogatott bolygókon, mert a kvariánok nem képesek eltartani egy a termelésben nem résztvevő börtön-társadalmat – egyszerűen nincs elég erőforrásuk hozzá. Azonban az élet a Vándorflottán azt is jelenti, hogy egy kvariánnak egyedi képességei vannak. Ahogy azt Tali is demonstrálja, a kvariánok kifejlesztettek egy tökéletlen módszert, amellyel adatokat tudnak lementeni geth memória magokról. Mesterien értenek a technológia karbantartásához és átalakításához, főleg a hajóalkatrészekéhez, és ügyes bányászok is, mert a Flotta hatalmas mennyiségű üzemanyagot igényel. Képesek megjavítani azt, amit a legtöbb faj inkább beolvasztana. Ez a szakértelem azzal jár, hogy vállalatok néha, csendben kvariánokat bérelnek fel ”ráadásként”, ha a Vándorflotta épp a közelben van, és lecserélik a meglévő munkásaikat, azok nem kis bosszúságára.
Ez a népszerűtlenség, és az a tény, hogy az egész faj egyként utazik és dolgozik, eléggé elszigeteli a kvariánokat, akik csak a Vándorflotta további túlélésével törődnek. A nomád életmódjuk és a Fellegvárról való kirekesztésük miatt a Fellegvár fajainak problémái különösebben nem izgatják őket, és nincsenek is rájuk nagy hatással.

Gazdaság

A kvariánok gazdasági rendszere nagyban eltér a galaxis többi részének gazdaságától. Míg a Fellegvári űrben a kreditek befolyásolják a meglévő rendszert, a kvarián társadalomban nem létezik valuta. A kvariánok mindennél jobban megbecsülik azt a kis helyet, amijük van, tehát a hely maximalizálása érdekében nem tartanak nem használatos tárgyakat. Ha egy kvariánnak van egy tárgya, amire nincs szüksége, akkor kiteszi egy nyílt területre, ami egy piacnak felel meg. Az elérhető tárgyakat zárt tároló szekrényekbe rakják, és a nagy szükségben élők akár csak úgy el is vihetik, amit ott találnak. Mivel a kvarián társadalom a többi kvarián iránti tiszteletre és hűségre épül, ritkán alakul ki nézeteltérés.
Azonban az élelmet és a gyógyszereket szigorúbban kezelik. Az Élőhajókról és a felderítőhajókról érkező élelmiszert egy központi tárolóba teszik, és nagyon odafigyelve adják el az egyéneknek. A kiszállított élelmet is nagy gonddal figyelik, nehogy fennálljon a Vándorflottán az élelmiszerhiány, vagy ami még rosszabb, a tömeges éhezés veszélye. Az orvosságot is óvatosan forgalmazzák. Azonban, mivel a kvariánok mindenhol hordják a védőruháikat, még akkor is, amikor a Vándorflotta fedélzetén vannak, kicsi számukra a betegség veszélye. A gyógyszerek áramlásának irányításával keletkezik továbbá egy vésztartalék, széleskörű járvány esetére, melyre szükség is van, tekintve, hogy a kvariánok immunrendszere igen gyenge.

A Flotta számára az erőforrások egy másik beszerzési módszere az, hogy bármely rendszeren halad éppen át a Vándorflotta, ott a kvariánok csupaszra bányásszák az ígéretes bolygókat, méghozzá jól begyakorolt hatékonysággal. Bármi más faj, akik ipari vagy testületi érdekeltségekkel bírnak abban a rendszerben, gyakran ajánlanak fel hajókat, élelmet, vagy más fajta tartalékokat "ajándékként", ezzel biztatva a Flottát távozásra. Általában az Admiralitási Tábla elfogadja az ajándékot, mert a Vándorflotta nincs abban a helyzetben, hogy erőforrásokat utasítson el. Kiegészítésként néhány hajó időzhet lakott bolygók orbitális pályáján, hogy frissítőket, tartalékokat és különféle csecsebecséket áruljanak a helyieknek.

Katonaság

A kezdeti években, sok kvarián teherhajó fel volt fegyverezve, és szabályon kívüli ”partizánként” használták őket. A civil hajóik még most is erőteljes előnyben részesítik felfegyverkezést, emiatt a kalózok számára nem nyújtanak népszerű célpontot. Annak ellenére, hogy újra kiépítették a hadseregüket, még így is csak pár száz hadihajójuk van, ami védi a több tízezer hajót. A kvarián haditengerészet szigorú felderítő gyakorlatokat alkalmaz, és nem kockáztatnak. Ha egy közeledő hajó szándékait nem tudják biztosan meghatározni, akkor tüzet nyitnak és elpusztítják.
Ebből az okból kifolyólag a Zarándoklatra induló fiatal kvariánoknak szólásokat adnak jelszóként, amit meg kell, hogy ismételjenek visszatérésükkor, mivel gyakran olyan hajókon jönnek vissza, amiket vásároltak, vagy zsákmányoltak, és a Flottilla számára ezek még ismeretlenek. Egyes mondatok egy sikeres Zarándoklatot jeleznek, és a kvariánok ilyenkor engedélyezik a visszatérést a Flottához, míg más mondatok figyelmeztetik a tengerészetet, hogy a kvarián kényszer alatt tér vissza, és ekkor a hajóját azonnal megsemmisítik.
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Batarián

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 15:54

Batarián
Játszható fajok Me3_ba10

A batarián egy, két lábon járó, négy szemmel rendelkező faj a Kar’shan bolygóról, akik úgy döntöttek hogy elszigetelik magukat a galaxis többi részétől. A Terminus rendszer nyüzsög a batarián kalózbandáktól, rabszolga kereskedőktől, ezzel is táplálva a róluk kialakult igen kedvezőtlen képet. Azonban fontos leszögezni, hogy ezek a banditák nem képviselnek egy átlag batarián polgárt. Tekintettel arra hogy a mindenütt jelenlévő és igen paranoiás kormányzatuk megtiltotta számukra hogy elhagyják a batarián felségterületeket.
A megannyi viszály ellenére köztük és a Fellegvár, különösen az emberek között, a batariánok többsége jobban kedveli a jövedelmező elfoglaltságokat, úgymint a drog csempészet vagy rabszolga szerzés, ezért igen ritkán bocsátkoznak szemtől-szembeni összecsapásokba.

Biológia

A batariánok emberszabásúak, csak úgy mint az aszárik. Arcukat rövid, finom szőrzet fedi, ami a szájuk tájékán vastagabb és hosszabb. Fejük hátsórészét lapos, porckorongok borítják a tarkójukon át, egészen a nyakukig. Füleik a fejük felső részén találhatóak, ám néhány esetben oldalt. Arcuk azon részén amely az embereknél és aszáriknál az orrot találjuk, náluk egy fordított, lapos háromszög található, ami majdhogynem teljesen szimmetrikus és függőlegesen barázdált.
Legszembetűnőbb különbségük a többi fajhoz képest két pár szemük, ami szokatlan a galaxisban. Az első pár szemük messze egymástól található, kiugró arccsontjuk egy-egy üregében. A második pár kisebb és közelebb található egymáshoz, mint az első esetében, valamivel magasabban, a homlokuk közepén. Szemeik teljesen sötétek, látható írisz vagy pupilla nélküliek.

Bőrszínük széles skálán mozog, mind tónus, mind szín tekintetében. Legtöbbjük barnás árnyalatú, sápadt barázdált arccal.Előfordulnak pirosas-barnás, zöldes, sárgászöld, sárgásbarna, világos barna és türkiz színűek is.
Néhány batári rendelkezik csíkszerű elszíneződésekkel a fejükön. Megfigyelések alapján többfajta is létezik, egy egyszerű vonal az alsó ajaktól felfele, vagy egy vékony, pengényi csík az orr felett. Ezek a minták általában kékek, feketék vagy vörösek, ellenben az orr felettiek mindig pirosak.
Vérük vörös színű, a megfigyelések szerint.

Történelem

Amikor a batariánok elértek az űrutazás korszakába, akkor fedeztek fel egy protián romot a Verush egy holdján, a Birán. Annak segítségével fejlesztették ki az FTL-meghajtást (Faster Than Light - Fénysebesség Feletti). Különállóság-tudatukat csak erősíti, hogy ezeket a romokat földrengések sorozati károsították, így jóval kevesebb információhoz jutottak mint a galaxis többi faja. A Tanács valamivel a voluk követség nyitása után adott engedélyt nekik ugyanerre, megközelítőleg egy évszázaddal azután hogy megtörtént az első kapcsolat felvétel.

Habár a közösség részeivé váltak, agressziójuk számtalan krízishelyzethez vezetett az évek alatt. Valahol 1785 tájékán a batarián flotta bombázta Mannovait, egy szalarián kolóniát, 1913-ban a Hegemónia annektálta a független aszári kolóniát, Esant, és végül 2115-ben Fellegvári erőkkel kerültek összetűzésbe az Enael bolygón.
A korai 2160-as években az emberek kolonizálni kezdték a Skyllai Határvidéket, ahol korábban már a batariánok elkezdtek letelepedni. Arra kérték a Tanácsot, hogy nyilvánítsák a területet batarián érdekszférának és avatkozzanak közbe. Mikor ezt a Tanács megtagadta tőlük bezárták a követségüket és minden diplomáciai és gazdasági kapcsolatot megszakítottak a galaxis többi részével.

Ezután pénzzel és fegyverekkel kezdték támogatni a különböző bűnöző csoportokat, amik néhány igen brutális rajtaütéshez vezettek emberi kolóniákkal szemben a Határvidéken. Ez végezetül a Skyllai Villámháborúban csúcsosodott ki, amikor is az emberi központot, Elysium-t érte a támadás. Ezt kalózok és különféle rabszolga kereskedők hajtották végre, akiket batariánok pénzeltek. Ebből kifolyólag heves ellentétek alakultak ki az emberek és a batariánok között.
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Krogan

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 16:04

Krogan
Játszható fajok Massef10

A kroganok egy hatalmas kétlábú hüllőszerű faj, a Tuchanka bolygó őslakosai, amely világ a kíméletlen környezetéről, elenyésző erőforrásairól és rosszindulatú ragadozókban való bővelkedéséről ismert. A kroganoknak nem csak hogy sikerült életben maradniuk engesztelhetetlen anyabolygójukon, de valósággal gyarapodásnak is indultak az extrém körülmények közt. Sajnálatos módon, ahogy a krogan társadalom technológiailag egyre fejlettebbé vált, úgy fejlődött a fegyverzetük is.
Négyezer évvel ezelőtt, a krogan nukleáris korszak hajnalán, a még élhető, zsebnyi területekért vívott harcok egy egész bolygóra kiterjedő háborúvá fokozódtak. Tömegpusztító fegyvereket engedtek szabadjára, ezzel radioaktív tarlóvá alakítva Tuchankát. A kroganok primitív, a saját maguk alkotta nukleáris tél túléléséért küszködő klánokba tömörültek, s ez az állapot folytatódott egészen addig, amíg a szalárik felfedezték őket kétezer évvel később.

A szalariánok segítségével a kroganokat ”felemelték” a galaktikus társadalomba, és ők sokaságukat és katonai rátermettségüket adták a Rekni Háborúk végetvetéséhez. Ironikus módon a reknik eltörlése után a gyorsan terjeszkedő kroganok maguk is fenyegetéssé váltak a galaxis számára, kirobbantván a Krogan Lázadásokat, és ezzel kényszerítve a turiánokat a génfaló bevetésére. Ez a genetikai "fertőzés" drámaian lecsökkentette a krogan nőstények termékenységét, ezzel súlyos mértékű zuhanást idézve elő a születések számában, majd a népességben, megszüntetve ezzel a kroganok számbeli fölényét.

Biológa

A természetes kiválasztás jelentős szerepet játszott a kroganok evolúciójában, köszönhetően a környezetük brutális mivoltának. A legtöbb Fellegvári fajtól eltérően, a kroganoknak egymástól távol ülő szemeik vannak – a Földön ez a zsákmányállatokra jellemző tulajdonság, de ez esetben 240 fokos látószöget biztosít a kroganok számára, ezzel biztosítva élesebb képet a közeledő ragadozókról, és nagyobb veszélyérzékelést adva nekik. A génfaló bevetését megelőzően a kroganok elképesztő gyorsasággal voltak képesek éretté válni és szaporodni.
A méretes púpok a vállukon folyadékot és tápanyagokat raktároznak, lehetővé téve számukra hosszabb időszakok túlélését élelem és víz nélkül. Egy nagyobb váll-púpra a magas rang jeleként tekintenek, mely megmutatja, hogy egy krogan egyed mennyire sikeres a vadászatban. A vastag irhájuk gyakorlatilag ellenáll a vágásoknak, karcolásoknak és zúzódásoknak továbbá erősen ellenáll a környezeti veszélyeknek, beleértve a mérgeket, sugárzást, és extrém forróságot vagy hideget is. Következésképpen az étrendjük tartalmaz olyan ételeket és italokat, melyek más fajok számára igen veszélyesnek bizonyulnak – ezt a tényt tükrözi a kedvelt krogan likőr is, a ryncol, mely "úgy üt ki más fajokat, mint a matt üveg". A fiatalabb kroganok sárga vagy zöld jelöléseket viselnek az irhájukon. Ezek a jelölések idővel barnává vagy sárgásbarnává sötétülnek, jelezve a korukat.

A kroganok általában több mint 7 láb magasak és durván egy tonnát nyomnak páncélzatban. Biotikus egyének ritkán fordulnak elő köztük, azonban akik birtokolják ezt a tehetséget, általában igen erős képességekkel rendelkeznek. A krogan biológia leglenyűgözőbb testfelépítési eleme a főbb szervek többszörös előfordulása. Ezek a másodlagos (és néhol harmadlagos) rendszerek tartalékként szolgálnak az elsődleges biológiai szervek sérülése esetére. Rendelkeznek például két szívvel, négy tüdővel és leginkább említésre méltóként négy herével. Ez tükröződik a szlengjükben, melyben gyakran beszélnek "négyes ikrekről" mikor egy ember a "golyók" szavakat használná inkább. A kroganoknak továbbá van egy másodlagos idegrendszerük is, mely ideg-átvezető folyadékot használ, ennek hála szinte lehetetlen megbénítani őket. A kroganokból sárga vagy narancssárga folyadék szivárog, ha meglövik őket, amely akár lehet ez a folyadék, vagy a valódi vérük is.
A felesleges szervrendszerek birtoklása miatt a kroganokat nehéz megölni vagy ártalmatlanná tenni átlagos harcok esetén. A puszta fizikai keménységükből adódóan egy krogan egyed várható élettartama évszázadokra nyúlik, akár több mint ezer évig is élhetnek.

Történelem

Nagyjából 2000 éve a kroganok még egy primitív törzsi faj voltak, a saját maguk alkotta nukleáris téltől szenvedő világuk csapdájában. A szalárik szabadították fel őket ebből a helyzetből, akik ”kulturálisan felemelték” a kroganokat fejlett technológiával ellátva, és egy sugárzástól és halálos ragadozóktól mentes bolygóra átköltöztetve őket.
De a szaláriak közbelépése nem volt rejtett szándéktól mentes. Ebben az időben a Fellegvárt lekötötte hosszúra nyúló háborúja a reknikkel, egy intelligens űrutazó rovarfajjal. A szaláriak remélték, hogy a kroganok csatlakoznak a Fellegvár erőihez, mint katonák, hogy szembeszálljanak a másként megállíthatatlanak tűnő ellenséggel. A terv tökéletesen működött: a gyorsan szaporodó kroganok két generáción belül nemcsak, hogy elegen lettek az előretörő reknik visszaszorításához, de képesek voltak elviselni a rekni világokon uralkodó kíméletlen körülményeket is. Sikeresen az anyavilágaikra üldözték őket, ott felkutatták a rekni királynőket, és ezzel eltörölték az egész fajt.

Egy rövid ideig a kroganokat a galaxis megmentőiként tisztelték, és nem csak a meghódított rekni világokat tarthatták meg, hanem más bolygókat is kaptak kolonizálásra a Fellegvári űrben, a segítségükért való hála gyanánt. A Fellegvári Tanács még egy szobrot is kiállított a Prezídiumban - a Krogan emlékművet - a Fellegvári űr védelmében elesett krogan katonák tiszteletére.
De Tuchanka kegyetlen körülményei nélkül, melyek szinten tartották számaikat, a krogan népesség soha nem látott méretűre dagadt. A túlzsúfolt és erőforrásaikból kifogyó világokról a kroganok szétszéledtek, hogy erővel szerezzenek újabb világokat – világokat, melyeket már más, a Fellegvárhoz hű fajok népesítettek be. Mindig ”csak még egy” bolygóra volt szükségük. Az utolsó csepp az volt, mikor a kroganok elkezdtek letelepedni az aszári kolónián, Lusián. Amikor a Tanács megparancsolta, hogy távozzanak, Kredak Hűbérúr, a krogan nagykövet kirontott a Tanácstermekből, felszólítva a Fellegvár fajait, hogy szerezzék vissza maguknak a világaikat. Ezután hamarosan kitört a háború.

Az ezt követő krogan lázadások majd három évszázadig folytatódtak. A kroganok óriási veszteségeket szenvedtek el, de a hihetetlenül magas születési arányuk miatt még így is egyenletesen nőtt a népességük. A győzelmük elkerülhetetlennek tűnt. A Tanács kétségbeesésében, a közelmúltban felfedezett Turián Hierarchiához fordult segítségért. A turiánok szabadjára engedték a génfalót a krogan anyabolygókon: egy rettentő biológiai fegyvert, melyet a szaláriak terveztek. A génfaló majdnem teljes csecsemőhalandóságot okozott, így minden 1000-ből csak 1 szülésből került csak ki élő utód.

Miután a kroganok már nem tudták újra feltölteni soraikat, kénytelenek voltak elfogadni a megadásuk feltételeit. A Krogan Lázadások elfojtásában játszott szerepükért a turiánokat hellyel jutalmazták meg a Fellegvár Tanácsában. A kroganok azonban még mindig szenvednek a génfaló gyógyíthatatlan hatásaitól.
Az elmúlt évezred során a kroganok létszáma egyenletesen csökkent, szétszóródott és haldokló néppé téve őket. Néhányan bizarr módszerekkel kísérleteznek a génfaló kezelésére, beleértve a here átültetést. De szembenézve a fajuk kihalásának bizonyosságával, a legtöbb krogan egyedülállóvá és teljesen önérdekűvé vált. Tipikus módon a legtöbbet ajánló számára felbérelhető zsoldosként szolgálnak, azonban sokan még mindig neheztelnek, és megvetéssel tekintenek a Fellegvár fajaira, amelyek tragikus sorsra ítélték őket.
Egy a kroganok által pénzelt, a génfalóval foglalkozó, sikertelen kutatást leszámítva a legtöbb krogan nem is dolgozik az ellenszeren, mivel őket jobban érdekli a harc, mint a tudomány. A kroganok kihalása elkerülhetetlennek tűnik, hacsak nem fedeznek fel és használnak egyfajta gyógyírt.

Kultúra

A kíméletlen krogan anyabolygó keménységre szabta úgy krogan pszichológiát, mint a testüket. A kroganok mindig is hajlamosak voltak az önzésre, az ellenszenves és nyers viselkedésre. Tisztelik az erőt és az önbizalmat, és ritkán lepi meg, vagy sérti őket az árulás. A gyengék és önzetlenek nem élnek sokáig. A kultúrájukban az ”első számúval való törődés” egyszerűen természetes dolog. A kroganoknak erős területvédő ösztöneik vannak, melyek a harc során nagyon hasznosak, de problémákat is okozhatnak, például mikor, űrhajón utaznak, a kroganok szinte képtelenek osztozkodni a szállásukon.
A legtöbb krogan csakis magában bízik, és csak magát szolgálja. Ez a magányos hozzáállás részben a fatalista és dőre felfogásukból ered, melyek a kroganok hozzávetőleg maroknyira csökkenését okozó génfaló mély társadalmi hatásai. Nem csak hogy dühösek, mivel látszólag az egész galaxis ellenük van, de általában pesszimisták is a fajuk túlélési esélyeit illetően. A túlélő kroganok nem látnak értelmet a jövő építésében, nem lesz jövőjük. A kroganok annak a felfogásnak élnek, hogy ”ölj, fosztogass és légy önző, mert holnap meghalunk”.

A nőstény kroganok ritkán hagyják el az anyabolygóikat, a szaporodásra összpontosítanak, megkísérelve leállítani a kroganok túl gyors létszámcsökkenését. A maradék kevés termékeny nőstényt, akik még képesek kihordani a fiatalokat, háborús kincsként kezelik, akiket elrabolnak, alku tárgyai, vagy megküzdenek értük. A közelmúltban feljegyezték, hogy a krogan faj nőstényei a hímekétől elkülönített klánokban élnek. A nőstény klánokból követeket küldenek ki, hogy eldöntsék, a férfiak közül kik érdemesek arra, hogy meglátogathassák őket. A génfaló hatásai és a termékeny nőstények hiánya miatt ez gyakran megtörténik, és sok hím krogan nemz gyermekeket ugyanazzal a nősténnyel.

A kroganok nem mutatnak erős vallásos eszméket. Csupán annyira közelítik meg a vallást, hogy Üreg nevezetű rituális temetkezési helyeket létesítettek, ahol kiállítják az őseik koponyáit, hogy emlékeztessék őket arra, hogy "honnan jövünk mind és hová tartunk". Az Üregek olyannyira szentek, amennyire csak bármely krogan terület lehet, és ott mindennemű erőszak tiltott. Továbbá sok krogan emleget egy "Üresség" nevű helyet, amely valószínűleg a túlvilág krogan változata.

A kroganok számos klánra tagolódtak. Egy klánhoz való tartozás felhatalmaz egy krogant saját tulajdon birtoklására, a sereghez való csatlakozásra és jelentkezésre egy csatamester alá szolgálni. A fiatal kroganok átesnek az áthaladás szertartásán, melyet a csatlakozni kívánt klán tiszteletreméltó sámánja felügyel. Az Urdnot klán esetében ez abból áll, hogy meg kell küzdeniük Tuchanka különféle vadállataival, végül pedig szembe kell szállniuk egy falócsáppal. Pusztán öt percig túlélni ezt az érdemesség bizonyítékaként elfogadott tett, de a falócsáp megölése nagyban növeli a jelölt presztízsét és rangját. Kevés kívülálló láthatta valaha az áthaladás szertartását, annak ellenére, hogy a krogan hagyományban nincs olyan szabály, amely kimondaná, hogy egy nem-krogan nem segíthet a szertartáson való áthaladásban a résztvevő kranttjaként. A klán sámánja tartja fent az áthaladás szertartását az összes többi rítussal és hagyománnyal együtt. A sámánnak hosszadalmas és kínzó szertartásokon kell átesnie, hogy felvehesse ezt a címet, és a nevéről is le kell mondania. Az ilyen szintű elkötelezettsége miatt a sámán a klán egyik legmegbecsültebb tagja.

Legismertebb krogan klánok


  • Urdnot Klán - évszázadok óta Tuchanka legnagyobb klánjai közt van nyílvántartva. Mind anyagilag, mind katonailag kiemelkedő háttérrel rendelkeznek.
  • Drau Klán - Drau Sorze egy "ruzad" (vagy "bíró") a Tuchankai Ghurst Köztársaságban.
  • Forsan Klán – eme klán vezetője a Pyjak trágyával való megdobálása miatt kivégeztette a kereskedőt, aki behozta őket Tuchankára.
  • Ganar Klán – egy száműzött krogan csatamester, Ganar Wrang alapította a Véres Falka zsoldos csapatot.
  • Gatatog Klán- Gatatog Uvenk irányítja Tuchankán.
  • Jorgal Klán – köztudottan ez a klán rendelkezik a legerősebb krogan vérvonallal.
  • Jurdon Klán – az Urdnot Klán ellensége Tuchankán.
  • Quash Klán - Quash Hurgott egy Véres Falka parancsnok.
  • Raik Klán – innen ered az "Aralakh" szó - jelentése a "Harag Szeme" -, amely a galaxisban a Tuchanka csillagának neveként terjedt el.
  • Ravanor Klán – a klán bányászati műveleteket végez Tuchankán, Ravanor Tusk Hadúr a klán egyik tagja.
  • Hailot Klán
  • Nakmor Klán
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Drell

Témanyitás  Admin Vas. Ápr. 16 2017, 16:06

Drell
Játszható fajok Thane_10

A drellek egy hüllő-szerű faj akiket a hannárok mentettek ki a haldokló anyabolygójukról (Rakhana) a két faj közti első kapcsolatfelvételt követően. Azóta a drellek hűek a hannárokhoz a bajtársiasságuk miatt, és beilleszkedtek a Galaktikus közösségbe.

Biológiájuk

A drellek mindenevő hüllő-szerű humanoidok, átlagos élettartamuk 85 év a Galaktikus szabvány szerint számolva. Megjelenésük az aszárikhoz és Emberekhez hasonló, de izomszövetük sűrűbb ezért erősebbek. Mind két kezükön öt ujj van de a gyűrűs és középső ujjuk egybeolvadt. A bőrük méreggel van átitatva, ami elég erős ahhoz hogy italba keverve hallucinációt okozhasson a szervezetbe jutva. Emellett két pár szemhéjjal rendelkeznek, hasonlóan mint bizonyos állatok például hüllők, amiknek pislogóhártyájuk van. A belső héj tejfehér jobbról és balról záródik, míg a külső héj fekete, ami fentről és alulról záródik. Csakúgy mint az emberek vagy aszárik, a drellek is képesek könnyezni.
A szexuális dimorfizmus a drellek között nagyjából hasonló az emberekéhez. A nőstények mellszerű domborulattal rendelkeznek és fejük sokkal hangsúlyosabb, "sallangosabb" a hímekénél.

Mivel a drellek ősei száraz, sziklás sivatagokból származnak, a nedves, óceán borította hannár anyabolygó, a Kahje csak úgy bizonyult elviselhetőnek számukra, ha egy klimatizált kupola város belsejében maradnak. Az elhalálozások legfőbb oka a drellek körében a Kahjen a Kepler-szindróma, aminek a kiváltó oka a kumulatív hosszú távú expozíció és párás klíma.
Ez a szindróma erodálja a drellek tüdejének a képességét, hogy oxigént dolgozzon fel, és végül átterjed a többi szervre is. Ez nem fertőző, és jelenleg nincsen gyógymód, bár a vezető hannár tudományos hatóságok dolgoznak egy genetikai alkalmazkodáson alapuló gyógymódon.
A drellek rendelkeznek eidetikus memóriával, alkalmazkodva egy olyan világhoz, ahol meg kell jegyezniük minden szükséges forrás helyét (növényzet, iható víz és a zsákmány vándorlási útvonalai) óriási távolságokon át. Az emlékek olyan erősek hogy egy külső inger kiválthatja a visszaemlékezést. Ezek a visszaemlékezések olyan élénkek és részletesek, hogy néhány drell ezt valóságnak hiszi. Ez a folyamat lehet akaratlan is.

Történelmük

A drell ősök Rakhana sivár, száraz, sziklás sivatagjaiból származnak. Nyolc évszázaddal ezelőtt a már amúgy is száraz drell anyavilág gyors ütemben kihalásnak indult köszönhetően a katasztrofális ipari terjeszkedésnek. Abban az időben a drell faj nem rendelkezett a csillagközi utazás technológiájával, és a tizenegy billiós népességükkel a totális pusztulással néztek szembe.
A közös kor szerinti 1980-as években a hannárok vették fel először a kapcsolatot a drell fajjal. Az ezt követő 10 évben összesen 375 000 drellt menekítettek a hannárok az anyabolygójukra, Kahjera. A billiók, akik Rakhanan maradtak, elpusztultak a saját haldokló bolygójukon, ahol egymással háborúztak az egyre csak csökkenő erőforrásokért. A drellek most a hannárokkal közösen élnek és boldogulnak, és már közel két évszázada a galaktikus közösség tagjai.

Kultúra

A hála, amivel a drellek tartoznak a hannároknak gyakran szerződésként van emlegetve, és egy drell úgy tesz ennek eleget, ha elvégzi azokat a feladatokat ami egy hannárnak nehézséget jelentene, mint a harc. Bármelyik drell visszautasíthatja a szolgálatot, de ha felkérnek valakit, hogy szolgáljon, az hatalmas megtiszteltetés számukra, ezért csak néhányan utasítják vissza.

A legtöbb drell megelégszik azzal, hogy a Kahjen élhet. A hannárok minden lehetőséget biztosítanak nekik, hogy jól megéljenek, de néhány kívülálló és még néhány hannár is csak másodlagos polgárként tekint a drellekre. De valójában ez pont az ellenkezője, ugyanis a drellek beolvadtak a hannár társadalomba, mint tiszteletbeli, produktív polgárok.
Azok, akik elhagyják a Kahjet, általában kalandorok. Ezek a magányos drell utazók gyakran keresnek új fajokat máshol, és cserébe átveszik azon faj kultúráját. Az ilyen drelleknek száma több ezer szerte a galaxisban, akik csendes, integrált életet élnek.

Néhány drell szorosabb, személyesebb kapcsolatot alakít ki egy hannárral. Olyannyira, hogy a hannár még a "léleknevét" is elmondja a drellnek. A drellek alkalmazkodtak a hannárokkal való kommunikációhoz, azáltal hogy implantátumot ültetnek a szemükbe, ami lehetővé teszi hogy érzékeljék a biolumineszcenciát, amit a hannárok használnak a kommunikáláshoz.
A drellek képesek látni az ultraviolafényt, amit ezüstös színként érzékelnek, de elveszítheti a képességét, hogy különbséget tegyen az ellenkező spektrumú színek között, mint a fekete és sötétvörös.

Hit
A legtöbb drell mélyen hívő, és úgy hiszik, lélekkel rendelkeznek, ami különálló a testüktől. A hálált a testből való távozásként értelmezik, és azt állítják egy személy lelke és teste alkot egy egészet. Amikor a lélek traumatizált vagy más szóval félbeszakad, vagy a test beteg vagy sérült, a személy már nem egész. Úgy vélik továbbá, hogy a test irányítható, mint egy önmaguktól külön egység.

A drell vallás szintén politeista, tehát a drellek több istenhez imádkoznak különböző helyzetekben. Ebben a vallásban legalább három isten van: Amonkira - a vadászok istene; Arashu - az anyaság és védelem istennője; és Kalahira - az óceánok és túlvilág istennője.
Sok régebbi drell hagyomány kihalásnak indult. A fiatal generáció már nem hiszi, hogy őseik hagyományai segíteni tudnak rajtuk, most hogy annyi módja van annak, hogy értelmezzék a helyüket az univerzumban. Sok drell elfogadta a hannár vagy az aszári filozófiát
avatar
Admin


https://mefrpg.hungarianforum.com https://discord.gg/uD9DcVM

Vissza az elejére Go down

Játszható fajok Empty Re: Játszható fajok

Témanyitás  Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.